2022-09-08 07:11Pressrelease

Truesec lanserar i Finland med ledande cybersäkerhetsexpertis

Truesec lanserar i Finland med ledande cybersäkerhetsexpertisCybersäkerhetsbolaget Truesec fortsätter sin expansion i Europa

Den globala efterfrågan på Truesecs cybersäkerhetsförmåga fortsätter att vara massiv. För att förhindra fler dataintrång etablerar cybersäkerhetsgruppen bolag i Finland tillsammans med erkända cybersäkerhetsexperten Sami Laiho och Matti Vainio, som axlar rollen som vd för Truesec Oy från augusti 2022.

Organisationer idag har stora utmaningar med att skydda sig mot den snabbt växande cyberbrottsligheten – och Finland är inget undantag. För att skydda fler verksamheter mot dataintrång fortsätter cybersäkerhetsbolaget Truesec att tillgängliggöra ledande expertis på flera marknader.

Ledande expertis inom cybersäkerhet i Finland och Norden

Med stöd av sin finansiella partner, IK Partners, lanserar Truesec nu bolag i Finland med ett handplockat team av cybersäkerhetsexperter. Truesec Oy kommer att erbjuda ledande cybersäkerhetsförmåga för att hjälpa organisationer att förhindra dataintrång. Expansionen till den finska marknaden innebär att organisationer får lokal support med stöd av Truesecs totala kapacitet och närvaro i Norden.

"Med Truesec i Finland, och uppbackade av 250 dedikerade cybersäkerhetsexperter, har vi kraftigt ökat vår kapacitet att skydda organisationer och agera på cyberattacker. Våra samlade resurser ger oss ett försprång i att bekämpa cyberbrottslighet i Finland och globalt.” säger Sami Laiho, Chief Research Officer, Truesec Oy.

Nya vd:n Matti Vainio kommer tillsammans med sitt erfarna team fokusera på att utveckla och leda den finska verksamheten utifrån Truesecs gemensamma syfte: Förebygga dataintrång och minimera skada.

"Jag ser fram emot att leda expansionen av vår finska verksamhet", säger Matti Vainio, vd för Truesec Oy.

"Att ha ett lokalt team av erfarna cybersäkerhetsexperter, i kombination med Truesecs starka nordiska närvaro och kapacitet, ger oss en fördel på den finska marknaden. I Sverige är Truesec nummer ett när det kommer till cybersäkerhet. Vår ambition är att bli främsta cyberpartnern även i Finland.”

Truesec fortsätter att stärka sin närvaro i Europa

Cybersäkerhet är avgörande för alla organisationer för att skydda digitala tillgångar och säkerställa driften. För att möta den ökande efterfrågan av cybersäkerhetsförmåga har Truesec Group de senaste åren fokuserat på att öka sin kapacitet och bredda sin portfölj av cybersäkerhetslösningar. Idag har Truesec verksamheter i Norden, Europa och USA, och hjälper kunder över hela världen med att förhindra dataintrång.

"Med den ökade komplexiteten och konsekvenserna av cyberattacker idag, finns det ett enormt behov av cybersäkerhetsexpertis för att skydda organisationer och samhällen. Att etablera verksamhet i Finland är en naturlig utveckling för Truesec, och Sami och Mattis unika kompetens och erfarenhet kommer att ha stort värde för våra kunder i Finland,” säger Anna Averud, vd för Truesec Group.

Truesec är ett ledande cybersäkerhetsbolag med ett tydligt syfte: Att förhindra dataintrång och skydda data. Gruppen består av 250+ medarbetare med bred expertis inom cybersäkerhet, och har sedan starten 2005 levererat omfattande säkerhetslösningar till kunder, både i Sverige och internationellt. För mer information: https://www.truesec.com/

Anna Averud
CEO Truesec Group